Thursday 20 January 2011

HARGA TANAH DI MALAYSIA


Tidak dinafikan bahawa pelaburan hartanah merupakan antara bidang yang besar tapi boleh memenuhkan poket anda jika kena gaya. Anda boleh jadi jutawan melalui urusniaga hartanah. Kalau tidak pon beli tanah untuk buat rumah untuk diduduki selama zaman berzaman.

Maklumat ini adalah berdasarkan carian saya samada di internet mahupun di atas jalan raya atau di akhbar-akhbar juga dari mulut orang perseorangan. Sekadar perkongsian.

Mungkin anda berkira-kira untuk membeli tanah tak kira anda di mana. Di Semenanjung, Sabah atau Sarawak. Mungkin maklumat ini sedikit sebanyak blh membantu anda.

Harga tanah bergantung kepada faktor:-
  • lokasi
  • bentuk muka bumi
  • infrastruktur - bangunan dan tanaman sedia ada, jalan raya, bekalan elektrik, air
  • status geran dll
Info ukuran.

OnlineUnitConversion - Area

1 ekar = 4046.86 Meter Persegi (lebih kurang 3/4 saiz padang bola)
keluasan padang bola = 45,000 sqf
1 ekar = 43,560 Kaki Persegi



Harga tanah di Semenanjung
> lot banglo - harga antara RM35 - RM38 / sqf di sekitar Lembah Klang
satu lot banglo berukuran antara 5,000 - 10,000 sqf

Link 1 - Lot Banglo di Sungai Merab, Bangi

Gambar di bawah adalah iklan lot banglo yang terdapat di Sg. Merab, Bangi. Diambil pada 5 Jan 2011.

> Cth kes:
  1. Tanah status pertanian di Bangi dijual pada harga RM23 / sqf. 1 ekar = RM1 juta
  2. Tanah status pertanian di Semenyih dijual pada harga RM260,000 / ekar
  3. Info pada 9 Jan 2011. Tanah status industri di Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai Negeri Sembilan dijual pada RM28 / sqf.
  4. Info pada 11 Jan 2011. Tanah status pertanian di Sg. Merab Bangi dijual pada harga RM360,000 / ekar. Iklan seperti di sebelah. 
  5. Info pada 16 Jan 2011. Tanah pertanian di Jalan Sg. Lalang, Semenyih dijual pada harga RM70,000 / ekar. Mempunyai tanaman kelapa sawit yang dah tidak mendatangkan hasil lagi.
  6. Maklumat harga tanah di kawasan Hulu Langat. Klik disini .
 

 Iklan-iklan jual tanah di Bt 18 Hulu Langat, Selangor

7. Info pada 20 Jan 2011. Tanah di Jalan Broga Semenyih, berdekatan jalan utama dijual pada harga RM2.4j utk keluasan sebanyak 3 ekar.
8. Info pada 20 Jan 2011. Tanah Rizab Melayu di Hulu Langat dijual pada harga RM700,000 untuk keluasan sebanyak 5 ekar.
9. Info pada 22 Feb 2011. Tanah tepi Lebuhraya KL-Seremban berhampiran hentian Nilai dijual pada harga RM350,000 per ekar.
10. Info pada 27 Jun 2011. Rujuk gambar di bawah. Lokasi : Sg Merab Bangi
 


      Harga tanah di Sabah
      > Cth kes:
      1. dijual pada harga RM22,000 / ekar - mempunyai tanaman Kelapa Sawit. lokasi tidak dinyatakan.
      2. dijual pada harga RM10 juta. 2.5 ekar. Tanah komersial. mempunyai rumah kedai. lokasi Bt. 8, Sandakan.
      3. dijual pada harga RM25,000 / ekar. Lokasi Bt. 30 jalan Lahad Datu-Tawau. Tanaman sedia ada kelapa sawit.
      4. dijual pada harga RM11,500 / ekar. lokasi Beaufort Sabah. Tanah pertanian. tiada tanaman. 99-thn leasehold.
      5. dijual pada harga RM1.95 juta. keluasan 2.57 ekar. Tanah industri. Lokasi Lok Kawi
      6. Lokasi berdekatan dengan bandaraya Kota Kinabalu. RM26,000 ke RM30,000/ ekar. Tanaman sedia ada - kelapa sawit.
      7. Dijual pada harga RM40,000 / ekar. Lokasi Kg. Gombizau, Matunggong Kudat. Berdekatan dengan Industri Madu Lebah (Honey Bee Farm). Mempunyai geran tanah. Tanah pertanian / kampung.
      Harga tanah di Sarawak
      > Cth kes:
      1. dijual pada harga RM3,000 / ekar - Lokasi Ulu Pasai, Bt Tanggi, Sibu (> 30km dari bandar Sibu). Status tanah - premium tidak dibayar
      -------------------------------------------------------------------------------------------
      IKLAN-IKLAN JUAL TANAH

      Gambar diambil pada 11 Jan 2011 di Bangi

       Gambar diambil pada 01 Jul 2011

      ______________________________________________________________________
      Nota:
      • Maklumat ini akan diupdate dari semasa ke semasa. Sesiapa yang ada maklumat bolehlah dikongsikan bersama.
      • utk pengetahuan, status tanah pertanian boleh di tukar ke tanah komersial
      Link-link yang boleh dirujuk:
      http://hartanah-semasa.blogspot.com/ - Hartanah Semasa: INFO
      http://www.drumah.com/- Rumah Di Malaysia Hartanah Jual Beli Rumah Terkini
      www.hartanahkelantan.com/ - Promosi Hartanah Kelantan - Home


      26 comments:

      1. thanks tapi saya blogger biasa2 aja... btw, shoutbox kat mana?

        ReplyDelete
      2. ooh, jadi agak2 purata kasar..we need dlm 4 rts ribu utk memiliki tnah or rumah y selesa..hoho..mne nak cari duit nie..

        ReplyDelete
      3. bagaimana dgn harga tanah di kawasan pulau..?adakah hg nya sma dgn harga tanah biasa..?

        ReplyDelete
      4. saya mencari tanah komersial area bandar baru nilai. leh suggest harga? thank you.

        ReplyDelete
      5. Xavi Gerad Jude Am. Aiicco Insurans plc wakil. Kami menawarkan pinjaman kepada kadar bayaran balik 3%. Ini (CEO) hubungi kami jika anda berminat alamat e-mel: xavigeradloanfirm@yahoo.com
        Aiicco insurans plc mengambil hanya dibenarkan mendaftar lebih umur 20.
        Pelaburan Pinjaman Peribadi.
        Pinjaman harta Pelaburan.
        Pinjaman penyatuan.
        Pembinaan Pinjaman.
        Pilih satu atau pembayaran-tahun.
        Pilih antara bayaran bulanan dan tahunan di bawah Rancangan.
        Terma pinjaman yang fleksibel.
        Tiada pinjaman sehingga untuk Tahun EUR 5000 8000.000.00.
        Syarikat kami adalah proses yang boleh dipercayai, cekap, pantas dan dinamik. Jude GERAD bugün.SR Kami Pelaburan plc: Jawapan hendaklah dihantar Namakan. E-mail: xavigeradloanfirm@yahoo.com

        ReplyDelete
      6. TANAH UNTUK DIJUAL DI SARAWAK
        Sy ada tanah nak di jual di sarawak.di bahagian antara bintangor dan sarikei 98 hektar(kawasan meradong)dusun durian dan 12 ekar di skim b meradong 10 ekar kebun getah 2 ekar untuk rumah harga ikut pasaran semasa.siapa berminat boleh email saya di shahmarul@ymail.com tel 017-6862879

        ReplyDelete
      7. hi.. saya ada tanah pertanian di paya jaras sungai buloh, selangor

        1/2 ekar. hanya rm 335k.
        non bumi lot
        lease hold 99 tahun.

        hubungi : 019-642 3355

        ReplyDelete
      8. 1.tanah rizab melayu
        2.tanah jenis pertanian
        3.leasehold smpai 2087
        4.betul2 tepi pantai
        5.harga yg diminta rm8juta
        6.tanah di pulau perhentian kecil,besut,terengganu
        7.tanah seluas 5 ekar
        8.direct owner
        Jika ada yg berminat & serius boleh whatsapp di talian 0199539729 (amir)
        atau emel di emeerhafeez@gmail.com

        ReplyDelete
      9. Tanah CL 50 ekar tepi pantai batu 12 sandakan untuk djual..harga RM15j boleh nego, direct owner..SMS ARMAN 0143739311
        0.5% kepada sesiapa dapat pembeli, pembayaran dibuat selepas selesai urusan jual beli..

        ReplyDelete
        Replies
        1. Tanah kebun semenyih lenggeng broga mantin..jika ada

          Delete
      10. Sye nak bertanya klu tanah kebun seluas 2 ekar ade harga tak???

        ReplyDelete
      11. harga semasa tanah pinggir kelapa sawit di bt 9.jalan P.Dickson.N.S 1.19hektar

        ReplyDelete
      12. Ada tak yg berminat nk beli tanah setengah ekar je di jalan ke gunung senyum pahang

        ReplyDelete
      13. saye ade tanah diBt.9.Jln Port Dickson.N.Sembilan..2.97ekar

        ReplyDelete
      14. Adakah anda mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan atau projek keinginan hati anda? @ SYARIKAT PINJAMAN ASMARA HASAN, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu yang memerlukan pinjaman seperti "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman pinjaman perumahan dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. Kami juga memberikan nasihat kewangan dan bantuan kepada pelanggan dan pemohon kami. Sekiranya anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayai dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk anda bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

        Hubungi SYARIKAT PINJAMAN ASMARA HASAN hari ini untuk sebarang mata wang yang anda mahukan.

        Kategori Perniagaan

        Perniagaan Merchandising.
        Perniagaan pembuatan
        Perniagaan Hibrid.
        Pemilikan tunggal
        Perkongsian.
        Syarikat.
        Syarikat liabiliti terhad.
        pinjaman peribadi.
        pinjaman pelaburan.
        Pinjaman Hutang.
        Pinjaman Rumah.
        Pinjaman gadai janji
        Pinjaman automatik.
        Pinjaman pelajar.
        Pinjaman gaji.
        Pinjaman Islam.
        Pinjaman pertanian.
        Pinjaman gereja.

        SYARIKAT PINJAMAN ASMARA HASAN
        E-mel: asmarahasanloancompany@gmail.com
        WhatsApp +1 (802) 695-0723.
        Instagram: asmarahasanloancompanyltd

        ReplyDelete
      15. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

        Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

        Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

        Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

        Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

        Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

        Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

        ReplyDelete
      16. Halo Semua, nama saya Rida Yahya, saya ingin berkongsi kesaksian hebat ini di platform ini supaya semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

        Setelah beberapa lama berusaha mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk memohon pinjaman secara dalam talian tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp. 14.4 juta, dari seorang lelaki di tempat yang tidak diketahui.

        Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan rakan saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Asmara Hasan, jadi rakan saya meminta saya memproses pinjaman saya dengan Asmara Hasan. Oleh itu, saya menghubungi Miss Asmara melalui e-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +1 (802) 695-0723
        Saya memohon pinjaman sebanyak Rp. 380 juta dengan faedah 2%, jadi pinjaman dapat disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan pemindahan kredit, kerana tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen untuk pemindahan kredit saya dan dalam masa kurang dari 4 setengah jam, wang pinjaman saya telah dikreditkan ke akaun bank saya.

        Saya menganggapnya sebagai gurauan sehingga saya mendapat pemberitahuan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan sebanyak Rp. 380 juta. Saya sangat gembira kerana akhirnya Tuhan menjawab doa saya dan Dia telah mengabulkan keinginan hati saya.

        Semoga Tuhan memberkati Cik Asmara Hasan yang telah membantu memberikan kehidupan yang bebas daripada tekanan kewangan bagi saya, oleh itu saya mencadangkan agar sesiapa sahaja yang berminat untuk mendapatkan pinjaman boleh menghubungi Miss Asmara melalui e-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com)
        atau melalui
        WA: +1 (802) 695-0723 untuk pinjaman anda

        Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenar mengenai kejayaan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut melalui e-mel saya: (ridayahya1234@gmail.com)
        Salam

        ReplyDelete
      17. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

        Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

        Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

        Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

        ReplyDelete
      18. Hari yang baik untuk semua warga negara Indonesia, nama saya Nurul Yudianto, tolong, saya ingin berbagi kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua warga negara Indonesia berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman di internet

        Setelah beberapa waktu berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman secara online tetapi saya curang dan kehilangan Rp18,7 juta, kepada seorang wanita di saudi arabia dan Nigeria.

        Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Nyonya Rika Nadia (rikanadia6@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Lady Esther, manajer Cabang dari Access Loan Firm, sehingga teman saya meminta saya untuk mendaftar dari LADY ESTHER, jadi saya Menjerit dituangkan dan dihubungi LADY ESTHER. melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

        Saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250 juta dengan suku bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman, saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam uang pinjaman telah dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

        Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima panggilan dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan jumlah Rp250 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa-doa saya dengan buku pinjaman dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

        Semoga Tuhan memberkati LADY ESTHER untuk mewujudkan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) atas pinjaman Anda

        Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nurulyudianto2@gmail.com) Salam

        ReplyDelete
      19. Keajaiban tidak akan pernah berakhir, saya berdoa untuk allah untuk memberkati Nyonya Esther Patrick, saya kehilangan Ewita warga negara Indonesia, saya tinggal di JL.kutisari selatan geng ekonomi No. 13-G, Indonesia. Ibu saya mengatakan kepada saya bahwa dia akan melalui internet dan datang ke publikasi Nyonya Esther Patrick, mengatakan bahwa fasilitas kredit telah memberinya pinjaman kepada masyarakat umum dengan suku bunga sangat rendah 2% persen, Anda dapat menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com].

        Jadi, saya memberi tahu teman saya tentang pandangan meminjam dari Nyonya Esther Patrick, dan dia mengatakan dia tidak akan memberi tahu saya bahwa saya tidak meminjam dari Nyonya Esther Patrick, tetapi saya perlu meminjamkan sejumlah kecil untuk memeriksa apakah perusahaannya adalah perusahaan.

        Jadi, saya bertindak atas sarannya dan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com] yang diposkan oleh ibu saya, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200.000.000. Nyonya Esther Patrick menanggapi saya dan mengirimi saya semua syarat dan ketentuan perusahaannya yang saya baca dan saya menyetujui persyaratannya.Setelah persetujuan permohonan pinjaman, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa jumlah Rp200.000.000 dikreditkan ke rekening bank saya dari perusahaan Nyonya Esther Patrick.
        Saya sangat senang dan berbagi kabar baik dengan ibu saya dan teman saya yang menyarankan saya untuk terus maju.Ia menyelesaikan pembayaran kembali pinjaman tersebut pada 07 Juli 2018, dan saya meminta sejumlah Rp550.000.000 yang juga saya terima di rekening bank saya setelah prosedur itu dilakukan.

        Jadi, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi tahu siapa saja yang mencari pemberi pinjaman pribadi di Internet yang pasti akan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui e-mail {ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM}Anda dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan bantuan atau Anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman.Ini email saya: [ewitayuda1@gmail.com]Terima kasih, pengikut saya

        ReplyDelete
      20. Nama saya Hadhira Rahma Saya berasal dari indonesia Saya telah mencari syarikat pinjaman tulen sejak 5 bulan yang lalu, untuk membeli rumah
        semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipu yang membuat saya mempercayai mereka dan akhirnya mereka akan menjadi penipu. dan mereka akan mengambil wang saya tanpa memberikan apa-apa sebagai balasan, semuanya
        harapan saya telah hilang, saya bingung dan kecewa, saya tidak pernah mahu ada kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari dude, kawan saya adalah sepupu saya. Saya memberitahunya semua yang berlaku dan dia mengatakan dia boleh menolong saya, bahawa dia tahu syarikat pinjaman yang dapat menolong saya dengan jumlah pinjaman yang diperlukan oleh saya dengan kadar faedah yang sangat rendah 2%, dia baru mendapat pinjaman mereka, dia memberitahu saya untuk menghantar e-mel kepada mereka, saya lakukan
        sama seperti dia telah memberi arahan kepada saya, saya meminta mereka melalui E-mel: (asmarahasanloancompany@gmail.com) kemudian kepada saya
        kejutan terbesar saya mendapat pinjaman dalam 24 jam, saya tidak percaya,
        Saya gembira dan kaya lagi dan saya bersyukur kepada pinjaman itu
        syarikat seperti ini masih ada. penipuan di semua tempat,
        tolong beri saya nasihat kepada semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menghubungi
        Cik. Asmara Hasan melalui e-mel: (asmarahasanloancomany@gmail.com)
        hidup anda akan berubah seperti saya. anda masih boleh menghubunginya melalui nombor ini +1(802)695-0723 hari ini dan mendapatkan pinjaman anda dari mereka, Tuhan memberkati syarikat pinjaman Miss Asmara kerana menawarkan pinjaman tulen mereka.
        Pastikan anda menghubungi syarikat pinjaman Asmara untuk pinjaman anda kerana saya berjaya mendapatkan pinjaman saya dari syarikat ini tanpa tekanan.
        anda masih boleh menghubungi saya jika anda memerlukan lebih banyak maklumat melalui e-mel (: hadhirarahman@gmail.com)
        sekali lagi terima kasih semua untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita semua dan memberi kita umur panjang dan kemakmuran dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang sama dalam hidup anda

        ReplyDelete
      21. Halo semuanya! Bantu saya berterima kasih kepada Bunda Esther

        Saya Widodo saya tinggal di Medan di Indonesia, saya telah mencari pinjaman selama beberapa tahun. Saya 6 kali menjadi korban penipuan dengan pemberi pinjaman palsu yang telah menghancurkan hidup saya, saya memang mencoba bunuh diri karena mereka. Karena saya punya hutang dan tagihan yang harus dibayar. Saya pikir ini sudah berakhir untuk saya, saya tidak lagi memiliki perasaan hidup. Saya hampir menyerah, tidak sampai saya mencari saran dari teman SISKA WIBOWO (siskawibowo71@gmail.com) yang kemudian mengarahkan saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal, Ny. ESTHER PATRICK yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 150 juta Rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada tingkat bunga lebih rendah dari 2%. (estherpatrick83@gmail.com)

        Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya terapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres . silakan hubungi ibu sekarang estherpatrick83@gmail.com

        Dan saya tahu sebagian besar dari Anda juga telah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percayai, Jadi saya tidak dapat menyimpan ini untuk diri saya sendiri sehingga saya harus mulai dengan membagikan kesaksian tentang mengubah hidup ini bahwa Anda dapat menghubungi saya melalui email (widodocepi@gmail.com) Ny. Esther Patrick Saya selamanya Bersyukur atas Segala yang telah Anda lakukan untuk saya.

        ReplyDelete
      22. Assalamualaikum
        Nama saya Farliyana Albaid dari Kuala Lumpur, saya ingin berkongsi kesaksian hidup saya di sini di platform ini supaya semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang peminjam di internet

        Setelah beberapa lama cuba mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk memohon pinjaman dalam talian tetapi saya ditipu dan hilang RM6400 kepada seorang lelaki di Afrika. Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan kawan saya Encik Mohd Farid bin Ahmad yang kemudian memperkenalkan saya kepada Puan Helen Wilson. Jadi rakan saya meminta saya memproses pinjaman saya dengan Puan Helen. Jadi saya menghubungi Puan Helen melalui e-mel: helenwilson719@gmail.com dan juga pada WhatsApp: +1-585-326-2165

        Saya memohon pinjaman sebanyak RM120,000 dengan kadar faedah sebanyak 2%, tidak lama lagi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persediaan dibuat untuk pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan jaminan dan penjamin untuk pemindahan pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari 4 jam, wang pinjaman saya dimasukkan ke dalam akaun bank saya. Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan RM120,000. Saya sangat gembira bahawa akhirnya ALLAH telah menjawab doa saya dan dia telah memberikan saya keinginan hati saya.

        Semoga ALLAH memberkati Puan Helen Wilson yang memberi saya kehidupan yang adil, jadi saya menasihatkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Helen melalui e-mel: (helenwilson719@gmail.com) dan WhatsApp: +1-585-326-2165 untuk pinjaman anda

        Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda kerana meluangkan masa untuk membaca kesaksian sebenar tentang hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa kepada ALLAH untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut melalui e-mel saya: (farliyanaalbaid@gmail.com)

        Semoga kedamaian, rahmat, dan rahmat Allah juga bersamamu..

        ReplyDelete
      23. Sy cari tanah lot kediaman utk buat rumah sendiri di area nilai atau kawasan sepang

        ReplyDelete